Tuesday, October 14, 2008

bercakap dengan hati.

aku lahir di melaka, dibesar, disusu, dimaki, dihina segala. segala pahit manis segala aku lalui dengan penuh kegagalan, dibuang sekolah kerana kenakalan, diberhentikan kolej kerana kencing si setan, dicaci kerana sial. sundal!!! sundal jalan!!

dikolej, aku menjaja musuh negara, untung... satu² nya anak melayu yg berwawasan, idea melawan dan merusuh aku dagangkan... bersorak bertempik ketawa kepuasan orang² itu bila dapat asalan untuk aku diberhentikan.

selesai kolej, aku berkerja merata, belajar jatuh bangun dengan kadar yg minima, belajar bersuka ria dengan tahap maxima, tapi jiwa kata, "kau blom dewasa, pergi!!! matangkan jiwa dengan segala noda"..

aku berkejar ke kl, anak kampung masuk bandar..... bandar sundal riang untuk anak remaja pra matang macam aku, mematangkan, mendewasakan, indah, lampu kelap kelip menyakitkan mata, tapi mendatangkan kepuasan, dinding² sundal bercakar warna warni kehidupan.. kehidupan!!! kehidupan!!! kehidupan!! membinatangkan, menghancurkan, busuk, jijik, arak!! bagi lagi arak!!, kareoke?, after party? hotel lobby?, prempuan, kereta, minyak, tol, piket, demo, rusuhan, lawan!! lawan!!, pukul, tahan, lokap, i.s.a?, bangsat!!!uhdasndjas xoiahsni8hdxasdxiiiiiiiiasdo;isnnnnnnnnnnnnnnnnnn



hilang mood nak menulis.
(aku terhidu bau vanilla).. ok, itu ilusi, aku sendiri..

No comments: