Friday, April 18, 2008

Mati...

aper kau akan buat bila kau tahu bila kau akan mati.. aku tak tau.. tapi aku kenal seorang yg tau.. tapi aku tak percaya... doc kata pd die,

"tinggal 6 bulan"...

aku kate pada dier,

"doc tu saper? tuhan? nak tentukan biler orang mati!!!!"...


aku cukup terkejut bila dia criterkan smuernyer kat aku, aku baru kenal dia.. 1st time niat untuk jumper, aku tunggu dia dari balik kerjer, dari tengah hari, sampai ke mlm... last² dier balik ngan member dier, macam sial... thats ok...

selang beberaper hari, dier eksiden, kaki retak... kener simen...

seminggu lepas tu, aku ajak dier kluar lagi, tak sabar sangat nak tengok muker dier depan², rambut dier sangat cantek...



1st time jumpa -"tak kesah kalau kau berkrusi roda skalipn.. nanti aku tolakkan.."



dia degil keras kepala.. belum sampai seminggu pn, dier dah bukak simen kaki tu... akibatnya... masuk hospital balik....

buat medical checkup.. kener tahan...

aku dah janji dengan dier untuk temankan dier di hospital nanti.. but sabtu tu, tak sempat aku nak temankan dier, dier sms aku..

"aku dah blah dari hospital yg membosankan tu.."

dier lari...

ahad, aku jumper dier... samer gak, aku tunggu dari petang sampai ke mlm...



2nd time jumper -
"kau nih degil la, naper kau lari?"...
"aku bosan giler duk kat situ kau tau tak?"...
"tak"...
"aku merajuk dengan mak aku, dier tak bagi tau sesuatu yg aku perlu tau"...
"aper dier?"...
"aku ader sakit"...


aku hantar dier balik, dalam pertemuan ke 2 tu, macam² aku borak dengan dier.. ternyate dier sangat² keras kepala..


sms
16/4/2008 3:27pm
"doc cakap aku boleh hidup 6 bulan lagi, kau nak aku cakap aper lagi?"



aku terdiam, air mata aku meleleh, dem shit motherfucker!!!!


pertemuan ke dua tu dah cukup untuk buat aku jatuh hati dengan keras kepala dia.. degil... dia ader kanser hati...

No comments: