Wednesday, December 17, 2008

ObseSi DiRi


aku tak tau kenaper aku sangat² obses dengan band nih.. dari dlm i-pod, PSP, handfone, komputer pejabat, sehinggalah kedalam kereta, pasti akan ada track² darinya..

aku akui, dari dulu lagi, semua lagu² nya membawa makna kepada diri aku.. ada saja bender yang akan berpusing didalam kepala bila dengar lagu dari band nih...

dari singel pertamanya "yellow" ketika aku sekolah menengah dulu, sehingga lah album terbaru "viva la vida"... smua lagunya mengimbau banyak kenangan kepada aku.. dari manis, sehinggalah ke masam... dan bila aku menyanyi, ianya seperti menyanyikan untuk diri sendiri.... meronta² hati dan menyepak² batang hidung sendiri..

kadang kala aku rasakan ianya seperti satu perjalanan hidup aku sendiri.... baris² lirik lagu yang sempurna... dengan bunyi musik yang.. hmm.. susah nak cakap...

malam tadi, sedikit payah untuk tidur, tambahan pula dengan tangan kanan aku yang bengkak akibat digigit haiwan terbang liar.. aku capai psp di tepi katil, dan mainkan lagu yang dapat membuatkan aku teringatkan yang indah².. walaupun liriknya tidak sesuai dengan keadaan, tapi cukup untuk membohong perasaan sendiri... dan tertidur lena dibuai mimpi² "tipu"..

terasa seperti perlukan sedikit semangat untuk terus berjuang? walaupun dah tahu kau tetap akan kehilangan sesuatu yang berharga dalam hidup.. layan lagu nih...