Thursday, January 22, 2009

MaLam² Yg MembOsaNkaN Lagi

aku berbaring di atas katil melihat sesuatu di screen psp, aku masih tak faham dengan manusia manusia itu....

jam 6 ptg tadi, member² aku datang ke rumah, pasang kemah kawen untuk abang aku, dia akan berumah tangga hari jumaat nih dan majlis di rumah mak aku akan diadakan pada hari ahad.... jiran aku tergur semalam,

"wah, dapat akak ipar lah kau".....

aku jawab,

"akak ipar aku tak kesah, aku cuma kesah bila dah keluar anak buah, bertambah lagi makhluk² kecil yg mencukur isi² tulang kering aku di hari raya tanpa belas kasihan.. anak² sedara pun tak abes adap"

member² aku nih baru 1st time pasang kemah, punyer lah terkial², kol 6 stard pasang, kol 1 pagi baru abes, 5 kemah semuanya, mak aku yg nak sampai 5 kemah, anak kesayangan nya lah katakan... nasib baek aku nih jenis yg berbudi bahasa, aku hidangkan dier orang dengan cekodok pisang dan air oren...

11:57 hf aku berbunyi, bunyi²an dari alam laen, bunyi tu berbunyi begini..

"rindu sang jejet"

ok la, dapat la gak aku tersenyum selepas puas tergelak melihat telatah kekawan aku pasang kemah..

manusia nih mudah lupa dengan perkara yang remeh temeh.. perkara yang remeh tapi sangat² penting.. contonhnya, kentut... tahukah engkau, kalau kau tak kentut dalam masa satu hari, ianya akan menyebapkan usus perut mengembang dan segala sisa² buangan akan tersangkut, tidak bergerak, dan menyebapkan perut anda membuncit, kuman akan berkumpul dan mungkin akan diakhiri dengan kanser usus... dan beberapa minggu lepas, sedara ku meninggal akibat dari kanser usus.. bukan maen ramai lagi yg datang, maklum lah, adik ipa pada timbalan menteri pertananan.. hmm, criter laen...

aku melihat lagi sesuatu di screen psp... keadaan senyap sunyi, jam menunjukkan pukul 2pagi.. sedikit air mata mengalir.. hmm, bukan mengalir lah, banyak sangat bunyiknyer kalau mengalir, kire meleleh la.... sedikit air mata meleleh, tak sampai pun ke pipi.. bukan sebap aku kesat, tapi memang tak sampai ke pipi sebap sikit sangat. aku bangun, buka pintu bilik.. bunyi air yang datang dari waterfall dalam rumah ku... kemudian aku masuk semula kebilik dan tutup pintu.. aku pun tak tahu kenaper aku buat camtu.. aku rebah ke katil semula..

tetiber aku cam terbau someting yg kurang menyenangkan, cam bau busuk giler, aku pandang ke bawah katil, gelap, tapi bau tu memang datang dari bawah katil... memang dari mula tadi memang dah ader bau tu, tapi takader lah kuat sangat, mungkin sebap aku bukak kipas tadi.. aku bangun dari katil, dan tunduk ke bawah katil...

hmm... aku terlupa, cengkerik untuk cik² yg menumpang dalam bilik ku, aku letak di bawah katil, tapi luper nak kluarkan dari dlm plastik, so mati dah cengkerik tu... ngok betul.. hmm.. tak best pun kan cerite nih... cam bosan jer... nak publish ker?




ala, tekan jer lah butang oren bawah nih....

2 comments:

Silent Hill said...

semua aku da baca tulisan kau.

ternyata kau sangat sayang pada wanita tersebut.

tp adakah dia menghargai kau?

gamba kau yang setengah dgn wanita tu ker kau maksudkan?
kelihatan sangat riang dengan kau.

tp aku baca sumua sedih.

kalau menyiksakan kau tggl kan wanita tersebut.

hukhukhukkk...relx bro jgn marh.

nini rahman said...

chin up!